fbpx
Selecteer een pagina

3 direct toe te passen tips voor die mindset-shift & afvallen

Blijvend, voor de lange termijn!

 

Je zit niet meer lekker in je vel en je kleding zit te strak. Of je koopt een grotere maat en bent teleurgesteld in jezelf. Want dit had je toch niet met jezelf afgesproken?

Je voelt je moe, lusteloos en hebt geen energie om te gaan sporten. Dat komt wel weer als ik me fitter voel denk je dan. Maar diep van binnen weet je dat afvallen veel makkelijker gaat als je wel gaat bewegen. 

Je schaamt je voor je lichaam en de gedachte dat je in je zwemkleding of zomerkleding rond moet gaan lopen maakt je verdrietig, angstig of vermijdend. Je weet dat je gezin het leuk vindt om te gaan zwemmen, maar jij moet er niet aan denken. 

Je zou zo graag willen dat het anders is, maar je hebt al zoveel geprobeerd. Misschien is afvallen niet voor jou weggelegd. En moet je accepteren dat je zo bent. 

Stop met deze saboterende gedachten over jezelf!

Op het moment dat ik dit typ hebben al meer dan 5500 mensen het stappenplan gedownload en zijn ze aan de slag gegaan, met wat ik de D.R.E.A.M. – methode noem.

D.R.E.A.M. staat voor Drive, Routine, Emotie, Actie en Mindset. Dit zijn de 5 onmisbare factoren als het om afvallen en het gewicht eraf houden gaat. Met een dieet en een eetplan van een diëtist ga je afvallen. Zeker weten. Maar zo lang er niets in jezelf mee verandert, ga je erna weer aankomen. 

En er zijn nu eenmaal gedachten, routines, oude gewoonten uit je opvoeding of emoties die jou op dit moment tegenhouden. Terwijl je er waarschijnlijk niet eens bewust van bent. 

 

Snel afvallen en te weinig eten leidt tot blijvende lichamelijke schade.

Daarom gaat de D.R.E.A.M. – methode ook over een lange termijn aanpak. Waarmee je op ieder moment van het jaar jezelf lekker voelt. Of het nu zomer is of winter. Jij kunt nee zeggen, verleidingen weerstaan en stoppen met emotie-eten. Omdat je keuzes maakt gebaseerd op kennis en psychologische modellen, in combinatie met geduld en focus op je doel! 

Van snel afvallen en te weinig eten weten we uit betrouwbare onderzoeken, dat dit blijvende schade toebrengt aan je lichaam. Deelnemers aan programma’s als Obese vallen in korte tijd heel veel kilo’s af door weinig te weten en heel veel te bewegen. En dat vele bewegen is niet erg, maar dat weinig eten wel. De processen in hun lichaam zijn zo enorm verstoord, dat dit na meerdere jaren nog niet hersteld is. En de onderzoekers weten niet of dit ooit nog goedkomt. 

 

Gevolg? Ze komen weer net zoveel aan!

Al het harde werk is voor niets geweest!

Het probleem is de manier waarop we met zijn alleen afvallen benaderen. Ik eet in de winter lekker veel en als het fijn weer wordt, val ik wel weer af. Maar als ik in de winter een weekend weg ga, wil ik ook met mijn gezin lekker zwemmen in een subtropisch zwembad. En me dan lekker voelen in mijn lijf en mee kunnen doen zonder dat mijn lichaam me in de weg zit!

 

Maar daarvoor moet je eten, bewegen en je gezondheid in het algemeen op een andere manier benaderen. En je moet je eigen gedrag en gedachten onder de loep durven nemen. Je open stellen en bedenken: misschien moet ik het anders aanpakken. En daar is een behoorlijke portie lef voor nodig. Ik begrijp dat dit een moeilijke stap kan zijn. 

Iemand mee laten kijken naar wat je doet en welke keuzes je maakt is mega spannend!

Maar wel de moeite waard achteraf!

Daarom doorloop je de D.R.E.A.M. methode niet alleen. Je krijgt de support die je nodig hebt om echt tot de kern te komen. Zodat je exact weet waar jouw winst ligt. En je kunt stoppen met van alles en nog wat proberen, wat uiteindelijk niet werkt. 

Je hebt vast nu al van alles geprobeerd. Dat had Chanika ook. Ze twijfelde, maar deed toch mee. En schreef achteraf dit:

  

“Ik heb zelf al een aantal keer een poging gedaan om af te vallen, een keer met Sonja Bakker en 2 x bij een personal trainer. Het was in eerste instantie geslaagd omdat ik in korte tijd veel kilo’s kwijt raakte, maar deze had ik binnen no time ook weer erbij.

Wat deze methode in mijn ogen uniek maakt is dat er echt aandacht wordt besteed aan de gedragsverandering. Je krijgt hier niet een kant en klaar weekmenu en een trainingsschema en daar moet je het mee doen. Er wordt echt gekeken naar wat bij jou past en er wordt ingegaan op Hoe bereik je nu die gedragsverandering.

Ik vind de training die ik bij Nicole gedaan heb erg goed, je krijgt de nodige theorie, je wordt echt aan het werk gezet met opdrachten die je nieuwe inzichten geven. Nicole helpt je erg goed bij de opdrachten, je kunt haar altijd mailen met vragen, ze geeft eerlijke antwoorden en is heel erg positief en geeft je het zelfvertrouwen om door te gaan.

Ik heb eerst getwijfeld, maar ik ben heel erg blij dat ik dit heb gedaan. Hier heb je altijd iets aan, niet alleen met afvallen maar je kunt de tools  die je hier aangereikt krijgt ook gebruiken bij alle veranderingen die je aan wilt brengen in je leven, bijvoorbeeld thuis of op je werk.”

Chanika

 

Hoe zorg je ervoor dat je het anders aanpakt en die mindset meeneemt?

Ik geef je een aantal tips mee die ervoor zorgen dat je niet te snel gaat, geen blijvende schade aan gaat richten en die gedragsverandering mee gaat nemen.

  1. Start met het uitpluizen van je eigen denkdrempels. Iedereen werpt beperkende gedachten voor zichzelf op  die niet waar zijn, maar die je wel blokkeren. Denk bijvoorbeeld aan het zoeken van excuses voor ongezond eetgedrag. “Ik mag dit nu, want……..

  2. Weet waarom je eet. Denk van tevoren na of je dit nu echt wilt en waarom. Ruim hiervoor voldoende nadenktijd in, ja zeggen is snel gedaan. Achteraf spijt hebben ook! Nee is ook een antwoord…….

  3. Wacht niet met jezelf goed voelen totdat je afgevallen bent. Breng jezelf in een positieve mindset door blij te zijn met alle goede dingen die je in je leven hebt. En vanuit die dankbaarheid en positiviteit wordt het veel makkelijker om andere stappen te zetten.

 

Wat als je alles al geprobeerd hebt?

Heel eerlijk? Daar geloof ik niet in!

Iedereen kan afvallen (behalve als er door het gebruik van bepaalde medicatie een rem op zit). Iedereen kan zich beter voelen in zijn eigen lijf. Iedereen kan andere keuzes maken en jij dus ook! 

Iedereen die de D.R.E.A.M. – methode volgt heeft al andere dingen geprobeerd. Ik heb nog NOOIT iemand begeleid die te zwaar was en begon met afvallen bij mij. En toch ontdekten al deze mensen dat ze nog nooit op deze manier naar zichzelf en hun gedrag gekeken hadden. Maar ze ontdekten ook dat ze een heleboel kennis missen die nodig is om te begrijpen hoe het brein werkt. En welk effect dat heeft op het maken van keuzes. 

Minder gewicht, meer energie & geen armen meer voor de buik houden………….

Je weet waar je naartoe wilt. Meer energie, een plattere buik en “gewoon” dat gevoel van lekker in je vel zitten.  

Zodat je weer kunt stralen en je niet meer hoeft te verstoppen in die wijde kleding. 

En ondanks dat je niet graag in het middelpunt staat, is het toch leuk om weer eens complimenten te krijgen. Omdat je er zo fit en stralend uitziet.  

Maar je wilt ook lekker kunnen ravotten en spelen met je kinderen of kleinkinderen. En de trap oplopen zonder buiten adem te zijn. 

En je wilt geen geld meer uitgeven aan dingen die niet werken. Geen geld aan pillen, shakes, repen of magische thee en koffie je vet als sneeuw voor de zon doet smelten. 

Want als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook!

Je hebt een aanpak nodig, die focust op de lange termijn en waarbij je zelf ook in actie moet komen.  Want even diëten kan helpen, maar als je weer “normaal” gaat eten, komen de kilo’s er weer aan. En daar ben je nu helemaal klaar mee! 

 

In 5 stappen naar blijvend gewichtsverlies.

In mijn stappenplan dat je hieronder gratis kunt downloaden, leer jij hoe je in 5 stappen stopt met “jojo-en” en een stabiel en blijvend gewichtsverlies gaat realiseren. Ik ga verder in op de 5 pijlers van D.R.E.A.M. 

Door het inzetten van de juiste tools en strategieën kun jij verleidingen weerstaan en makkelijker “nee” zeggen tegen ongezonde snacks.  

Ook als jij jezelf een emotie – eter noemt is mijn stappenplan de ideale manier om dit voor eens voor altijd aan te pakken.

Wat je niet gaat vinden in dit stappenplan is het advies om pillen, shakes of andere rotzooi te gebruiken om af te vallen. Het doel is om goed om te leren gaan met de producten die je dagelijks tegenkomt. 

 

Wil jij ook grip krijgen op afvallen, emotie – eten en je gezondheid? En je leven 2.0 vorm gaan geven? Zonder honger, maar wel op een blijvende en duurzame manier?

Download dan het gratis stappenplan. 

En als extraatje krijg je het stappenplan “de verleidingen weerstaan in de supermarkt”. Dat zijn nog eens 5 pagina’s aan extra inzichten en tips over hoe anderen jou proberen te verleiden tot het maken van keuzes die je eigenlijk niet wilt maken!

 

 

+ jaar ervaring

+ mensen volgen D.R.E.A.M.

%

Innerlijke verandering