fbpx

Word fit door grip op sporten. 

7 redenen om meer spiermassa op te bouwen en een eenvoudige manier om dit thuis te doen.

 

Zodra ik bij een sportschool naar binnen liep voelde ik me een beetje verloren. Wat ga ik doen? En hoe lang? Hoe zwaar? Hoe vaak? En dan?

 

Als het druk was stond ik te wachten tot een apparaat vrij kwam, of deed ik iets wat ik niet wilde doen, of ging gewoon naar huis. “Ik ga hier toch niet staan wachten, dacht ik dan.”

 

Herken je het misschien? Heb je een abonnement?

Ben je dan de sponsor of ga je ook vaak?

 

Misschien herken je het gevoel wel, dat je weet dat het goed voor je is, maar dat je jezelf toch niet kunt motiveren om te gaan. Sporten is belangrijk, dat weten we allemaal. Maar hoe motiveer je jezelf om het te doen en te blijven doen?

 

Want hoe fijn zou het zijn als je fit bent? Je goed voelt, je wat strakker in je vel zit en huishoudelijke klussen minder zwaar worden? Dat je makkelijker beweegt en de trap op rent?

Dat je makkelijker gewicht verliest en op gewicht blijft?

 

Klinkt dat goed?

Weet dat het geen droom is. Door krachttraining een plek te geven in je wekelijkse routine is het geen wens meer, maar wordt het werkelijkheid.

 

Krachttraining heeft soms een nare bijsmaak.

Denk je aan bodybuilders? Mensen die extra supplementen of anabolen gebruiken om meer spiermassa te kweken?

 

Dat is helemaal niet nodig, want krachttraining is voor iedereen goed. Het is opgenomen in de laatste Nederlandse beweegnorm. En natuurlijk niet zonder reden.

 

  1. Als je meer spiermassa hebt, verbrand je gedurende de dag meer calorieën. Zo blijf je makkelijker op gewicht.
  2. Krachttraining is een onmisbaar onderdeel van een gezonde leefstijl en de periode waarin je gewicht wilt verliezen.
  3. Sterke spieren beschermen je gewrichten en helpen klappen opvangen. Het gevolg: minder blessures.
  4. Je bent beter in vorm en fitter. Dagelijkse handelingen gaan je makkelijker af, je tilt kinderen en kleinkinderen makkelijker op, zwaardere klussen worden makkelijker, enzovoorts.
  5. Het heeft een goede invloed op je hormoonbalans en insulineopname.
  6. Door krachttraining krijg je energie en een beter humeur!
  7. Krachttraining kan altijd en overal! Je eigen lichaam is de perfecte machine. Je hebt geen sportschool abonnement nodig!

 

Wat zou het voor jou betekenen als je grip krijgt op sporten, zonder er de hoofdprijs voor te betalen?

 Ik beweeg nu thuis. Op de mat, vaak met de televisie aan. Met mijn eigen schema en ik werk vooral met mijn eigen lichaamsgewicht. En ik kan je vertellen, dat is pittig!

Ik combineer high intensity momenten waarbij de hartslag omhoog gaat, met kracht en balans. Alle belangrijke facetten van gezondheid en ik hoef er de deur niet voor uit! Het kan zelfs ‘s ochtends in de pyjama!

Iedereen die wilt beginnen met sporten, of al een tijdje bezig is, kan gebruik maken van mijn oefeningen, schema’s en uitleg.

Voordat ik het op deze manier aanbood gaf ik sportles aan groepen op deze manier. Maar dat werd voor mijn lichaam te zwaar vanwege de reuma. Ik wilde persé mijn kennis en ervaring op sport – en gezondheidsgebied blijven overdragen. Omdat ik wist dat ik zoveel mensen kon helpen om gezonder en fitter te worden.

 

En tada, dit is het geworden. Ik help nu online nog veel meer mensen dan me ooit “live” gelukt is. En daar ben ik zo blij mee en ik ben zo trots op iedereen! En heel erg blij dat alles waarvoor ik gestudeerd en geleerd heb, niet verloren gaat.

Op dit moment ben ik bezig met de vormgeving van de nieuwe schema’s, video’s en de online omgeving waar je terecht kunt voor steun en met al je vragen.

Maar daar blijft het niet bij. Omdat beweging slechts één deel is van een gezonde leefstijl, ondersteun ik je ook op het gebied van voeding en mindset.

 

En let op: iedereen kan dit!

Het zijn simpele oefeningen die heel effectief zijn. 

 

Hoe ziet mijn programma er praktisch uit?

  • Je krijgt iedere maand een nieuw deel in je mailbox. Hierin staan nieuwe oefeningen, met de tijd of het aantal herhalingen erbij. Je krijgt 5 weekschema’s per maand. De oefeningen variëren per maand en in de schema’s vind je een opbouw. Zo weet je precies wat je moet doen, zonder te overdrijven!
  • Je krijgt gratis toegang tot de online omgeving. Hier kun je vragen stellen via het groepskanaal. Maar ook jouw progressie delen met anderen. Zij doen dit ook en zo ontstaat er een groep gemotiveerde mensen, die elkaar ook in moeilijke perioden helpen. Zelf zal ik proberen zo vaak als mogelijk online aanwezig te zijn om vragen te beantwoorden.
  • In de online omgeving zit een kanaal met video’s. Hierin leg ik uit hoe een beweging goed uitgevoerd wordt. Maar ook hoe je dit kunt verzwaren of eenvoudiger kunt maken.
  • Ieder deel bevat een rubriek “Mindset” en “Voeding”. Misschien heb je al eens op mijn website gekeken via www.nijholtbegeleiding.nl/dreammethode en ik geloof erg in een volledige aanpak van voeding, beweging en gedrag. Je wilt thuis in beweging komen, maar ik help je ook graag op de twee andere gebieden.
  • Ook geloof ik dat je veel zelf kunt, maar niet alles. Daarom heb je een online omgeving tot je beschikking. Hier krijg je steun, maar zie je ook hoe anderen het doen.

Er zijn veel online programma’s die beweging promoten en dat is super goed! Maar wat als je merkt dat een oefening niet lukt? Omdat het niet bij je lichamelijke mogelijkheden past?

Dan stuur je me een berichtje en denk ik met je mee, totdat we de juiste oplossing gevonden hebben.

 

Ik laat je niet aan je lot over, ik ben er voor iedereen. En zo krijg je een persoonlijke trainer, voor een klein bedrag per maand, met ondersteuning van anderen en extra ondersteuning op het gebied van voeding en beweging! Dat kan niet completer!

 

Je kunt vanaf nu instappen voor de nieuwe ronde oefeningen. Die ontvang je op maandag 3 juni 2019 in je mailbox en vanaf dat moment krijg je iedere maand een nieuw deel in je e-mailbox.

Dit complete pakket met beweging, voeding en mindset kost slechts €2,95 per maand.

Ja, ik meld me aan en ik ontvang op 3 juni het eerste exemplaar in mijn e-mailbox voor slechts €2,95.

Ik geloof in de kracht van SAMEN!

Daarom is het maandbedrag ook zo laag.

Want als we samen bewegen, bereiken we meer!

Jij wilt fitter worden, je lekkerder voelen, die rolletjes weg en je gewoon fijn voelen. 

Sluit je aan, beweeg mee en deel je ervaringen als je wil. 

Samen op weg naar een fit en gezond leven!

De “grote-kleine” lettertjes:

  • Je mag maandelijks opzeggen door een e-mail te sturen naar nicole@nijholtbegeleiding.nl.
  • Zonder vervelende vragen, zonder uitleg.
  • Het systeem is zo ingesteld dat op 3 juni 2019 pas de eerste afschrijving is!
  • Verder geen addertjes onder het gras! Ik ben er om je te helpen.
  • Meer lezen over mij?

Kijk op Facebook eens hier:

www.facebook.com/gripopafvallen

Van iedere nieuwe oefening maak ik een filmpje. Hierin leg ik uit hoe de oefening uitgevoerd moet worden. En waar je op moet letten of hoe je die kunt aanpassen.

Zie voorbeeld: 

In de online omgeving vind je onder andere alle video’s en schema’s. De schema’s ontvang je maandelijks ook in je mailbox. Samen met een onderdeel “VOEDING” en een onderdeel “MINDSET”.