fbpx
Selecteer een pagina

Waarom jouw klanten vaak alleen op de korte termijn gewicht verliezen en uiteindelijk weer aankomen.

 

(En hoe je dat kunt veranderen!)

Hoe fijn zou het zijn als jouw cliënten niet alleen gedurende de weken dat ze bij jou komen gewicht verliezen? En de gezondere leefstijl vast kunnen houden? Zodat ze na een aantal jaar nog steeds lekker in hun vel zitten?

Herken je het gevoel dat het voor eventjes goed gaat? Maar dat het niet blijft ‘plakken’?

Dat je ze wel geholpen hebt, maar het knagende gevoel hebt dat ze het niet alleen kunnen? Of weer terug gaan vallen?

 

“Ik had geen idee dat mensen zo kunnen denken”

 

 “Begin 2020 volgde ik de training bij Nicole. Ik wist dat ik goed werk deed in mijn praktijk, het liep lekker, ik had leuke cliënten. Maar iets vrat aan me. Ik maakte voedingsschema’s en beweegplannen en zolang mijn cliënten zich hieraan hielden, ging alles goed. 

Maar ik merkte dat ze vlak voor een afspraak hun best gingen doen. Omdat ze mij niet teleur wilden stellen. In plaats van dat ze het voor zichzelf deden. En hoe meer afstand ik nam, hoe groter het verval werd. Natuurlijk gebeurde dit niet bij iedereen, maar vaak kon ik maar voor een korte periode van waarde zijn. Terwijl ik er zoveel meer uit wilde halen. 

Daarom volgde ik de training bij Nicole over gedragsverandering in combinatie met afvallen. En daar hoorde en leerde ik zoveel dingen die ik nog helemaal niet wist. En ik kreeg alle vragenlijsten en opdrachten ter beschikking. Zodat ik vanaf dag 1 ook met mijn cliënten aan de slag kon. Super waardevol en praktisch. En ik kan veel meer impact maken door de gedragsfactor ook mee te nemen. Het is de combinatie van voeding en gedrag die ervoor zorgt dat ik op een dieper level met mijn cliënten kan werken.”

Mia – Maastricht

 

Gedragsverandering is de ultieme basis.

Al jaren hou ik me bezig met gedrag en hoe je ervoor kunt zorgen dat anderen hun eigen gedrag aanpassen en andere keuzes maken. Op voorzieningen voor leerlingen die door hun gedrag niet meer welkom waren op de eigen school, voor een gemeente waar ik op de sportafdeling werkte als sport – en gezondheidsconsulent en als gedragscoach voor particulieren die af willen vallen. En vanuit al die verschillende werkplekken en met al die ervaringen weet ik als geen ander dat gedrag (in combinatie met mindset) een onmisbare basis is. Zonder gedragsverandering vindt er geen waardevolle, lange termijn verandering plaats. 

 

Mijn particuliere klanten hebben allemaal al een diëtist of voedingsconsulent bezocht.

Ik vraag altijd wat ze allemaal al geprobeerd hebben. En dan is er altijd al een coach geweest, zoals een diëtist of voedingsconsulent. En daar zijn ze oprecht blij mee geweest, want ze hebben gevoeld dat ze af kunnen vallen. Ze voelden zich fijn en er viel een stuk schaamte weg. Maar het ging ook weer mis. En behalve de schaamte voor het gewicht, kwam er een extra schaamte bij: “weer mislukt…..”

3 tips waarmee je gedragsverandering in gang zet:

1. Ga na of er vanuit het verleden of door een verandering in het leven, gewoonten zijn ontstaan die ongezond zijn. Vaak hebben mensen niet door dat dit speelt, dus het is een kwestie van doorvragen en onderzoekend zijn. Denk aan het belonen met snoep als ze gevallen waren vroeger. Of ouders die altijd zeiden dat ze alles op moesten eten omdat eten niet weggegooid mocht worden. Maar ook een verandering in het leven, zoals samenwonen kan leiden door ander eetgedrag omdat de partner ongezondere gewoonten heeft waar je aan meedoet. 

 

2. Mensen hebben veel beperkende en niet – helpende gedachten. Omdat gedachten (naast emoties) aan de basis staan van gedrag, is het belangrijk om te onderzoeken welke gedachten er in het hoofd zitten op het moment dat er een ongezonde keuze wordt gemaakt. Het uitpluizen van de gedachten noem ik dit. Hiermee zorg je ervoor dat mensen bewuster zijn van hun redenen om te eten en er daardoor ook eerder mee kunnen stoppen. 

 

3. Een derde belangrijke factor zijn emoties. Mensen zeggen vaak dat ze emotie-eters zijn. Maar is dat ook zo? Een normale reactie van het lichaam bij vervelende gebeurtenissen, is dat je een knoop in je maag krijgt. De figuurlijke natuurlijk. En dat zorgt ervoor dat je eetlust verdwijnt. Eten bij emoties is tegennatuurlijk en is aangepraat/aangeleerd gedrag. Dit kun je doorbreken door uit te zoeken waarom er gegeten wordt bij bepaalde emoties. Wat triggert dit gedrag? En wat levert het iemand op? 

 

Ga direct aan de slag met gedragsverandering bij jouw cliënten met deze handige tools en informatie:

  • Mijn e-book die de 4 stappen beschrijft naar lange termijn succes bij je klanten. En lees welke 3 denkdrempels voorkomen en mensen tegenhouden om hun doelen te bereiken. 
  • 2 filmpjes uit mijn besloten training:
  • Winst boeken door anders om te gaan met bepaalde situaties
  • – Jezelf saboteren door verhalen te vertellen. Hoe werkt dat?’
  • Tevens krijg je een pdf document waarin ik beschrijf hoe de volledige training eruit ziet. 

 

Review professional

Review professional

Review cliënt

Review cliënt