Nijholt G.A.M.E. changers training

Voor docenten, mentoren en leerlingbegeleiders die het verschil op het gebied van gedrag willen gaan maken.

Ik help mentoren en docenten uit het V.O. met het krijgen van grip op gedrag in de klas, met mijn unieke aanpak op het gebied van mindset en gedrag. Wil jij meer grip krijgen op de “schreeuwers”, stevig in je schoenen staan, voldoende aandacht hebben voor de “stillen” en je tijd echt besteden aan je lessen?

Dan is de “Nijholt G.A.M.E. changers training” echt iets voor jou. 

Jij werkt als docent of mentor in het voortgezet onderwijs. En ik weet dat dit een mooi, maar ook uitdagend beroep kan zijn. 

De jaarplanning en eisen van de inspectie bepalen voor een groot deel het tempo waarin je moet werken. Zeker in het eindexamenjaar en het jaar ervoor. En dan heb je soms klassen waaraan je liever geen les geeft. Maar dat mag je eigenlijk niet hardop zeggen. Die klassen slurpen al je energie op. De “schreeuwers” bepalen de sfeer en het lijkt wel alsof je alleen maar politieagentje moet spelen. De introverte leerlingen krijgen hierdoor te weinig aandacht en echt tijd om goed les te geven heb je niet. Je hebt het gevoel dat je niet voldoende aandacht kunt geven aan de inhoud. 

Misschien vind je het ook wel spannend om leerlingen aan te spreken op het gedrag. Geven ze een grote mond terug? En dan?

Sta je dan met je mond vol tanden of krijg je een kleur? Wat moeten ze dan wel niet van je denken? 

Loop je soms wel eens met oogkleppen op? Doe je alsof je iets niet ziet omdat dit de makkelijke oplossing is? 

Hoe fijn zou het zijn als je als mentor met een moeilijke klas aan de slag kunt en de leerlingen leert hoe ze hun eigen gedrag kunnen sturen. En dat ze daardoor zelf iets willen veranderen en op een prettigere manier op school verblijven? 

En hoe zou het zijn als je zo sterk in je schoenen staat dat je iedere leerling aan durft te spreken. Zonder dat dit ongemakkelijk voelt, je bang bent voor een vervelende reactie of verkleurt? 

En dat er rust is in de klas? Zodat jij je les kunt geven zoals je die voor ogen had en ook voldoende aandacht hebt voor de leerling die niet zo hard roept.

Wanneer er rust heerst in de klas of wanneer je in kunt grijpen bij onrust, beleef je veel meer plezier aan je lessen. Want dan zijn de “moeilijke klassen” minder moeilijk. 

Als mentor kun je stap voor stap toewerken naar gedrag dat iedereen fijn vindt en accepteert. Je kunt jouw leerlingen leren wat de normen en waarden zijn op school en hoe zij zich bij iedere docent horen te gedrag. Met als uiteindelijke doel, succesvol het diploma behalen. 

Dan haal jij veel meer voldoening uit je werk, je voelt je energiek en niet gesloopt. En wanneer een leerling zich misdraagt ben jij ferm en duidelijk. Iedereen weet waar jouw grenzen liggen en dat er met jou niet te sollen valt. 

Leerlingen houden van duidelijkheid en structuur. En binnen die duidelijkheid is ook ruimte voor een grap of wat minder serieuze momenten. De boog is niet altijd gespannen.

Waarom deze training?

Ik heb deze training en lessenreeks ontwikkelt en geschreven omdat ik op verschillende scholen (V.O./V.S.O./M.B.O./B.O.) heb gewerkt en daar gemerkt heb dat vervelend gedrag van leerlingen enorm veel energie kan opslurpen, als je hier niet op de juiste manier mee omgaat. Ik had in het begin geen idee wat ik moest doen als ik eerlijk ben! Boos worden, niets zeggen, doorgaan met de les, iemand eruit zetten, strafwerk geven, het negeren, alleen de positieve dingen benoemen? Ook merkte ik dat er geen lessen of methoden waren op school over gedrag.

Pas na verschillende avonturen in het reguliere en speciaal onderwijs kreeg ik een baan op een soort reboundvoorziening. Een plek waar leerlingen die vastliepen in het onderwijs terecht kwamen. 

Wij probeerden onder andere met gedragslessen de leerlingen in te laten zien wat ze zelf kunnen doen om succesvol te zijn op school. Niet door de school of de docenten te veranderen, maar door zichzelf te veranderen of anders op te stellen. Hier leerde ik hoe ik wel om kon gaan met leerlingen die boos, brutaal of juist heel stil en teruggetrokken zijn. Had ik dat maar wat eerder geweten! 

Ik gun jou als docent en/of mentor die inkijk in het brein en het gedrag. En een compleet pakket van theorie, opdrachten en een lessenreeks waarmee je snel aan de slag kunt in de klas. Zodat jij als een ander mens voor de klas staat en de leerlingen als de beste versie van zichzelf op school kunnen functioneren.

Wat ga je doen en leren?

Met modules die zowel theorie als opdrachten bevatten ga jij aan de slag. Je neemt een diepe duik in je eigen methoden en gewoonten en komt erachter op welke manier je aan het gedrag van leerlingen kunt werken. Misschien kom je erachter dat niet alleen de leerling, maar ook jij dingen anders aan kunt pakken. En dat is alleen maar mooi, daar groei je als mens en als docent van! 

Met de opdrachten ga je aan de slag en die mag je insturen via e-mail. (Ik raad het zeker aan!) Vervolgens ontvang je feedback waarmee je weer door kunt. 

De theorie gaat voor een deel over jezelf en je eigen mindset, maar voor het grootste deel over de leerlingen en hoe je hen kunt helpen om gewoonten om te buigen. Vaak is er sprake van een achterliggend “probleem” of speelt er meer dan je in eerste instantie weet. De mentorles is de ideale les om met jouw klas aan gedrag en mindset te werken. En wat jij bereikt met de leerlingen, zal doorsijpelen in je reguliere lessen en tot meer rust en focus op de lesstof leiden.

Welke features horen erbij?

  • 5 startmodules met theorie, opdrachten, ondersteunt met video’s en/of audioberichten.
  • Toegang tot bibliotheek met extra artikelen, audioberichten e.d.
  • Toegang tot het extra inspiratiekanaal.
  • Fulltime coaching gedurende 6 weken.
  • Je mag alle opdrachten gebruiken in de praktijk. Alle opdrachten samen vormen een lessenreeks waarin je de leerlingen van begin tot eind meeneemt. 
  • Je kunt op ieder moment starten.
  • En: ben je in de eerste 14 dagen zo teleurgesteld kun je tot en met dag 14 eruit stappen. Je krijgt dan het volledige startbedrag terug. (En er worden geen andere extra kosten berekend.)
  • Mogelijkheid om na deze modules, verdiepende modules te volgen. 
  • Mogelijkheid om een teamtraining, op locatie, te volgen. 
  • Mogelijkheid om workshops op school (met leerlingen) aan te vragen.

Wil jij je aanmelden voor de wachtlijst en straks alle informatie als eerste ontvangen? Stuur een e-mail naar info@nijholtacademy.nl (Geen verplichtingen!) Je beslist pas of je meedoet als de omgeving open gaat.

 

Sta je op de wachtlijst voor 30-09-202 en doe je mee? Dan betaal je €39,- exclusief BTW in plaats van €99,- exclusief BTW.

Ja, maar....

“Ik kan in mijn eentje toch niet de school veranderen?”

Nee dat klopt. Jij kunt in je eentje niet de school veranderen. Maar jij kunt wel als mentor of docent jouw klas en jezelf veranderen. Hoe fijn is het als jij als docent sterk in je schoenen staat? En hoe voelt het als jouw mentor leerlingen zich kunnen uiten op de juiste manier, conflicten goed kunnen managen en je lessen soepel en kalm verlopen? Omdat jij weet wat je doet en je leerlingen precies weten wat er van ze verwacht wordt? 

Vaak leidt dit tot een domino effect. En willen je collega’s hetzelfde bereiken, zodat er in jullie team eenheid is. In regels en aanpak. Dit zal nog meer rust en regelmaat bieden aan de leerlingen.  

In een ideale situatie volgen alle teamleden de training en wordt er één lijn getrokken binnen een team of de school.

P.S.

Ja, maar……… is één van de denkdrempels die aan bod komt tijdens de training.

Voor wie is de training?

De modules, opdrachten en lessenreeks is geschreven voor het voortgezet onderwijs. Maar kan ook gebruikt worden vanaf groep 7-8 in het basisonderwijs en het MBO. 

Ben jij mentor, docent, zorgcoördinator of coach? En wil jij met je (mentor)klas of groepjes leerlingen meer focus aanbrengen op gedrag, mindset, conflicthantering, praten, oplossen, beïnvloeding en meer? Of wil je als docent sterker in je schoenen staan en meer handvatten en tools hebben met betrekking tot conflicthantering en leerlingbegeleiding op het gebied van gedrag en mindset? Dan kun jij je aanmelden voor dit programma. 

Voor wie is het niet?

  • Meld je niet aan als je het lastig vindt om in een online omgeving te werken. De informatie komt vrij in deze omgeving. 
  • Heb je op school een soort reboundvoorziening of speciale klas waar leerlingen opgevangen worden en zoek je een methode om dit structureel goed aan te pakken? Dan wordt er een andere training ingezet die aangepast is op de specifieke situatie en locatie. Stuur een e-mail naar info@nijholtacademy als je daar meer over wilt weten.

Inhoud.

De modules en opdrachten die je gaat krijgen gaan over (niet persé in deze volgorde):

  • Psychologisch model van gedrag en gedragsverandering;
  • Rol van de omgeving en beïnvloeding;
  • Feedback geven en ontvangen;
  • Grenzen bewaken;
  • Moeilijke onderwerpen bespreekbaar maken;
  • Keuzes maken, normen en waarden;
  • Sociale vaardigheden;
  • Gedragsverandering stimuleren en begeleiden;
  • Regels hanteren en bewaken;
  • Denkdrempels bij jezelf en bij leerlingen;
  • Stijl van lesgeven;
  • Aandacht voor de introverte leerling;
  • Inperken van de aandacht voor de extraverte leerling;
  • Omgaan met conflicten en het belang van conflicten;
  • Brede, schoolse aanpak stimuleren.

In de bibliotheken (audio, video, artikelen) deel ik steeds weer nieuwe en up to date informatie. Wat maken anderen mee, hoe doen zij het? Welke nieuwe opdrachten kun je gebruiken enzovoorts.

En tijdens de training ben je verzekerd van coaching en feedback.

Ik gun iedere docent het gevoel van controle in de klas en dagen die geen energie kosten, maar energie geven! Ik wil dat iedere docent sterk in zijn schoenen staat en leerlingen durft aan te spreken op ongewenst gedrag. En tot slot is het mijn missie om meer preventieve gedragslessen te implementeren in het voortgezet onderwijs. 

Zodat ongewenst gedrag voor een deel voorkomen kan worden en leerlingen de tools krijgen om niet alleen op school, maar ook als stagiair, werknemer of werkgever over de juiste vaardigheden te beschikken om dit tot een succes te maken!En hier kan jij als docent en mentor een bijdrage in leveren! Misschien mag jij je scholingsbudget gebruiken, misschien moet jij die investering zelf maken. Maar het is het waard, ik ga je helpen! 

 

Nicole Nijholt – van de Ven

Master of Education

Gedragsspecialist in onderwijs & gezondheid

Eigenaar Nijholt Academy

Aanmelden wachtlijst en/of vragen stellen:

info@nijholtacademy.nl

Copyright Nicole Nijholt | Nijholt Academy • WP Cursus websiteUitloggen